Button vízbe fojtotta a mezőnyt

Emlékezetes finissel, az utolsó körben hagyta le Montrealban a vb-címvédő Sebastian Vettelt a brit Jenson Button. Ezzel a pontversenyben hét futam után felzárkózott a német mögé a második helyre.
Jenson Button nemes egyszerűséggel élete legcsodálatosabb napjának nevezte a vasárnapit
A példátlan erejű esőzés, ennek következtében káosz és a safety car főszereplése jellemezte a Forma–1-es autós világbajnokság idénybeli hetedik futamát Montrealban. A biztonsági autó beküldését a rossz pálya- és látási viszonyok, továbbá a gyakori koccanások tették indokolttá. Az eszement vezetési stílusú brit világbajnok Lewis Hamilton nyitányként Mark Webbert küldte a pálya szélére. Igaz, az ausztrál később rendezte sorait, és harmadikként zárt. A nyolcadik körben aztán Hamilton visszakapta a kölcsönt. Mclarenes márkatársa, Button egy balra irányuló széles kormánymozdulatával Hamiltont a falra kente, minek következtében az utóbbi pilóta kocsijának bal hátsó kerékfelfüggesztése eltört, s Hamilton kiszállt a versenyből.
Button vasárnap többszörösen főszereplőnek számított. Bokszutca áthajtással is büntették, mivel a safety car mögött nem tartotta be az előírt felső sebességhatárt. A 25. körben lengett a piros zászló: a versenyre alkalmatlan, vízzel elöntött pálya miatt több mint kétórányi pihenőre vonult a mezőny. Amikor újrakezdték, újfent Button villantott: kocsija „csókolózott” Alonso Ferrarijával. Utóbbi járgánya felült a kerékvetőre, a spanyol pedig félig a füvön álldogálva nem tudott újra gázt adni, és elballagott a depóba. Ám Button is ráfázott, bal első defekttel sántikált be a pit stopba. S miközben Vettel vezetett, mögötte kivágta a rezet hétszeres világbajnok honfitársa, Michael Schumacher is, aki végső negyedik helyével az idény legjobbját érte el.
– Az egyik szemem sír, a másik nevet – kommentált Schumi. – Nekem állt a második hely, Button szédületes rohama viszont visszaverhetetlen volt. Eddig engem hívtak esőmenőnek, a „Montreal-maraton” után ezt a címet meg kell osztanom Buttonnal.
Bizony ám, a semmiből újra és újra előbukkanó brit, aki az 51. körben utolsó (!) volt, a hetvenedik, záró körben elkapta Vettelt, s győzött. Mázlista, ugyanis két manőverét utólag csak sportbalesetnek minősítették a felügyelők, így aztán megúszta a büntetést.
– Ez életem legcsodálatosabb napja – lelkendezett Button. – Öt kerékcsere, a bokszutcás büntetésem következtében háromszor hámoztam át magam a mezőnyön. Így lesz az utolsóból első majdnem 245 perces csata végén. Sajnálom Hamiltont. Nem láttam, hogy előzni próbál. A hátrányom jelentős, hatvan pont, de megpróbálok még jobban Vettel nyomába eredni.
A második Vettel, aki az idén is szédületesen teljesít, nem tűnt túlzottan elkeseredettnek.
– Végig az élen haladtam, úgy éreztem, nyerek, de amikor utoljára kihúzattam a Red Bullt, egy vizes szakaszon megcsúsztam, s Button prédájává váltam – kommentált Vettel.