Forma 1 hírek - Fejlesztésekkel érkezett Indiába a McLaren

A McLaren már a 2012-es forma 1-es szezonra is gondolva új első szárnyat próbál ki az Indiai Nagydíjon. A Mercedes nagy érdeklődéssel figyelt F1-csatornájának egyelőre nem tulajdonítanak nagy jelentőséget.
Bár a 2011-es szezonból már csak három futam van hátra, a McLaren továbbra sem áll le a fejlesztésekkel, hiszen a most megszerzett tapasztalatokat a következő szezonban is hasznosíthatják. A csapat így az Indiai Nagydíjra is új alkatrészekkel érkezett, melyek segítségével az utolsó futamokon megpróbálják felvenni a harcot a Red Bullal. "Hoztunk néhány új aerodinamikai elemet erre a futamra" - nyilatkozta a technikai igazgató, Paddy Lowe a csapat telefonos konferenciáján. "A legfőbb fejlesztésünk egy új első szárny, reméljük, ezt a hátralévő néhány futamon hasznosíthatjuk. Több újítás már nem nagyon várható idén, az első szárnyat viszont a következő szezonban is használhatjuk majd, hiszen az autó elejére vonatkozó szabályokat nem módosították." A változatlan előírások ellenére úgy tűnik, a Mercedes talált egy kiskaput, és a hírek szerint egy radikális újítással, az első szárnyba beépített F-csatornával kísérleteznek. A németek új megoldását az Auto Motor und Sport tárta fel néhány héttel ezelőtt. Lowe elárulta, a McLarennél egyelőre nem tulajdonítanak kiemelt jelentőséget a Mercedes ötletének.
"Tudunk róla, hiszen sokat beszélnek róla a médiában. Egyelőre nem vagyunk túlzottan izgatottak miatta, majd meglátjuk, mi sül ki belőle" - mondta. "Ez sem kezeljük másképp, mint a többi újítást, amelyeket más csapatok találnak ki. Az ilyesmi hozzátartozik ehhez a sporthoz - az embernek a saját megoldásain kell dolgoznia, de azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy a többiek mit csinálnak."
A McLaren Indiában szeretné megismételni az előző futamokon nyújtott jó teljesítményét: miután Jenson Button megnyerte a Japán Nagydíjat, Koreában Lewis Hamilton megszerezte az istálló idei első pole pozíciójat, a versenyen pedig a második helyen ért célba. Lowe bizakodó, különösen az indiai pálya vonalvezetése miatt. "Nagyon érdekes pályának tűnik, és sok szempontból hasonlít a koreaihoz. Az első részén hosszú egyenesek, és viszonylag lassú kanyarok vannak, a pálya második felét viszont a gyors szakaszok uralják. Úgy gondolom, a teljesítményünk is hasonló lehet ahhoz, amit Koreában nyújtottunk" - vélekedett.